logo_tkomp
Case Study: Bridgestone

Lokalizacja:
Poznań

 

Wielkość zatrudnienia:
>2 500

pdf_icon

Branża:

producent opon i wyrobów gumowych

 

Moduły:
NND 9000
NND Process
NND Audit
NND Claims

 

Opis Firmy
Bridgestone to globalny lider w produkcji opon do wszelkich pojazdów poruszających się na kołach. Aktualnie firma zatrudnia na całym świecie prawie 134 tysiące pracowników w siedzibie głównej i  441 spółkach zależnych. Koncern posiada 59 fabryk ogumienia. Europejska centrala Bridgestone funkcjonuje od roku 1990, koordynując pracę 20 firm handlowych, 2 wyłącznych dystrybutorów, 8 fabryk oraz Centrum Technicznego w Rzymie i Europejskiego Toru Testowego. Bridgestone Europe NV/SA – z europejską siedzibą w Brukseli, w Belgii – stanowi główny oddział Bridgestone Corporation. Spółka projektuje i produkuje w Europie opony najwyższej jakości, które za pośrednictwem jej 20 zależnych spółek handlowych i innych kanałów są dystrybuowane w całej Europie, również na rynki wschodnioeuropejskie. Produkty są także eksportowane poza Europę, w tym do Japonii. Bridgestone to koncentracja na zapewnieniu najwyższej jakości i bezpieczeństwa. Ciągłe innowacje, technologie przyjazne środowisku i umożliwianie użytkownikom wysokich osiągów w najtrudniejszych warunkach to znak rozpoznawczy firmy np. wyścigi Formuły 1.

 

Dlaczego IT ?
Jak każda firma korporacyjna tak i firma Bridgestone Poznań Sp. z o.o. ma swoje indywidualne uwarunkowania wynikające z lokalizacji oddziału oraz specyfiki lokalnego otoczenia. Niemniej jednak problemy związane z dokumentacją  (nie tylko papierową) oraz problemy z przepływem informacji pojawiały się w szczególności w tak wielkiej organizacji jaką jest rodzina Bridgestone. W tym miejscu pojawił się T Komp ze swoją ofertą i usługami informatycznymi. Zaproponowano rozwiązania na tyle elastyczne, że zostały spełnione indywidualnie potrzeby i oczekiwania Klienta.

Dlaczego T Komp?
Firma T Komp przedstawiła najbardziej kompleksowe oraz elastyczne rozwiązanie informatyczne dla firmy Bridgestone Poznań Sp. z o.o. Wobec spełnienia wszystkich kryteriów przez T Komp powierzone Nam zostało wdrożenie systemu. Pomocnym argumentem były również nasze referencje z branży, jako solidnego i wiarygodnego partnera.

Etapy wdrożenia
Wdrożenie w Bridgestone Poznań Sp. z o.o. odbywało się w wieloetapowo i wielowątkowo, ze względu na charakter korporacyjny organizacji. Implementacja systemu rozpoczęła się od auditu stanu faktycznego zastałej sytuacji. Wdrożenie objęło moduły systemu NND Integrum:
•    NND 9000 – system nadzoru nad dokumentacją i zapisami
•    NND Process – mapowanie procesów biznesowych
•    NND Audit – system zarządzania auditami
•    NND Claims – system nadzoru nad niezgodnościami oraz działaniami korygująco-zapobiegawczymi

We wszystkich przypadkach Klient przedstawił realnie zachodzące procesy oraz procedury opisujące sam przebieg procesu. Na podstawie przekazanych danych wejściowych T Komp spersonalizował rozwiązania, które w pełni odpowiadały indywidualnym potrzebom Klienta i pozwoliły agregować niezbędne szczegółowe dane oraz wprowadzić szczegółowy nadzór nad tymi procesami.

Jednym z etapów wdrożenia było szkolenie instruktażowe dla administratorów oraz użytkowników systemu. Pozwoliło to w pełni zapoznać się ze wszystkimi elementami systemu, co przełożyło się na efektywne wdrożenie systemu w środowisku produkcyjnym. Klient na bieżąco współpracuje z nami, zgłaszając coraz to nowe pomysły w zakresie udoskonalenia wdrożonego systemu.

Korzyści
•    Szybki zwrot z inwestycji w oprogramowanie poprzez redukcję kosztów operacyjnych oraz technicznych
•    Wzrost efektywności pracy pracowników
•    Usprawnienie procesu działań auditowych
•    Usprawnienie procesu obsługi reklamacji oraz niezgodności wewnętrznych
•    Zebranie całości informacji w jednej bazie danych
•    Szybkie i przejrzyste przygotowywanie danych dla kierownictwa w zakresie objętym przez wdrożony system.

Przyszłość
Zadowolenie z wdrożonego rozwiązania zaowocowało nawiązaniem dalszej współpracy w zakresie rozwijania oprogramowania. Nieprzerwanie od 2005 roku jest ono rozwijane i dostosowywane do potrzeb Klienta wynikających ze zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa. Obecnie system NND Integrum wdrożone jest w oddziale Bridgestone Poznań Sp. z o.o..

 

 

zobacz wszystkich Naszych klientów...

 

Klienci:

Nagrody:

nagrody