logo_tkomp
Posiadamy certyfikat ISO 9001
Case Study: Lajkonik

Lokalizacja:
Skawina

 

Wielkość zatrudnienia:
>500

pdf_icon

Branża:

branża spożywcza

 

Moduły:
NND 9000
Usługa automatycznej implementacji danych

 

Opis Firmy
Lajkonik Snacks S.A. zajmuje się produkcją herbatników, ciastek, wafli, paluszków, pieczywa słonego. W roku 1998 firma uzyskała certyfikat potwierdzający zgodność z wymaganiami ISO 9001. Obecnie, zakład pracuje według europejskich standardów i obok ISO spełnia również normy IFS (International Food Standard), BRC (Global Food Standard) oraz posiada system HACCP. Aktualnie Lajkonik produkuje rocznie ok. 18.000 ton swoich wyrobów. Na polskim rynku Lajkonik jest liderem w każdym z wyżej wymienionych segmentów słonego pieczywa.

 

Dlaczego IT ?
Kierownictwo Lajkonik Snacks S.A. ogólnie chciało po pozbyć się dokumentacji w wersji papierowej bądź, w maksymalny sposób ją ograniczyć. Zadanie to oczywiście nie mogło mieć negatywnego wpływu na przepływ informacji. Dodatkową trudnością było przejście z wynikiem pozytywnym: auditów partnerów oraz Klientów z Niemiec, wymagań jednostki certyfikującej w zakresie ISO 9001, standardu IFS oraz BRC. Poszukiwano rozwiązania na tyle elastycznego, aby zostały spełnione indywidualnie potrzeby i oczekiwania. A w konsekwencji, żeby sposób przepływu informacji był jak najbardziej ułatwiony.

Dlaczego T Komp?
Firma T Komp przedstawiła najbardziej uniwersalne oraz elastyczne rozwiązanie informatyczne dla firmy Lajkonik Snacks S.A.. Wobec spełnienia wszystkich kryteriów przez T Komp powierzone Nam zostało wdrożenie systemu. Pomocnym argumentem były również nasze referencje np. wizytacja Klienta w Jedlicach (Warta Glass).

Etapy wdrożenia
Wdrożenie w Lajkonik Snacks S.A. odbyło się płynnie i bezkonfliktowo, mimo że ilość dokumentacji papierowej była bardzo duża. Implementacja systemu rozpoczęła się od auditu stanu faktycznego zastałej sytuacji. Wdrożenie objęło moduły systemu NND Integrum:
•    NND 9000 – system nadzoru nad dokumentacją i zapisami
•    Usługa automatycznej implementacji danych.

We wszystkich przypadkach Klient przedstawił realnie zachodzące procesy oraz procedury opisujące sam przebieg procesu. Na podstawie przekazanych danych wejściowych TKomp spersonalizował rozwiązania, które w pełni odpowiadały indywidualnym potrzebom Klienta i pozwoliły agregować niezbędne szczegółowe dane oraz wprowadzić szczegółowy nadzór nad tymi procesami.

Jednym z etapów wdrożenia było szkolenie instruktażowe dla administratorów oraz użytkowników systemu. Pozwoliło to w pełni zapoznać się ze wszystkimi elementami systemu, co przełożyło się na efektywne wdrożenie systemu w środowisku produkcyjnym. Klient na bieżąco współpracuje z nami, zgłaszając coraz to nowe pomysły w zakresie udoskonalenia wdrożonego systemu.

Korzyści
•    Szybki zwrot z inwestycji w oprogramowanie poprzez redukcję kosztów operacyjnych oraz technicznych
•    Usprawnienie procesu działań auditowych
•    Usprawnienie procesu obsługi reklamacji oraz niezgodności wewnętrznych
•    Zebranie całości informacji w jednej bazie danych
•    Szybkie i przejrzyste przygotowywanie danych dla kierownictwa w zakresie objętym przez wdrożony system.

Przyszłość
Zadowolenie z wdrożonego rozwiązania zaowocowało nawiązaniem dalszej współpracy w zakresie rozwijania oprogramowania. Nieprzerwanie od 2008 roku jest ono rozwijane i dostosowywane do potrzeb Klienta wynikających ze zmian zachodzących w otoczeniu przedsiębiorstwa.

 

 

zobacz wszystkich Naszych klientów...

 

Klienci:

Nagrody:

nagrody